Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Ny tjeneste på helsenorge.no

Nå kan du be om nytt tidspunkt for timen digitalt

Nå kan du som får innkallingsbrev på helsenorge.no, sende direkte beskjed til avdelingen du skal til dersom du trenger et nytt tidspunkt for timen.

Publisert 24.03.2021
Sist oppdatert 23.02.2023
En kvinne som holder et par mobiltelefoner

Tjenesten omfatter time på poliklinikk, innleggelser og dagbehandlinger, og betyr at du i stedet for å ringe til sykehuset kan gi beskjed via helsenorge.no hvis du trenger å endre timeavtalen.

- Den nye tjenesten vil gjøre det enklere for pasienter som slipper å vente i telefonkø og sannsynligvis også for helsepersonell når administrasjonen av timer blir forenklet, sier prosjektleder for digitale innbyggertjenester ved Sørlandet sykehus, Øyvind Seland.

Du får denne muligheten når du åpner innkallingsbrevet i din innboks på helsenorge.no. Der har du tilgang til en svarknapp, som du bruker for å gi beskjed om at oppsatt tid ikke passer.   

Tjenesten blir et døgnåpent tilbud via helsenorge.no, og er for alle over 16 år som har en bruker og samtykket til full tilgang på helsenorge.no.

Sikker kanal for kontakt med sykehuset
Du kan se dialogen i ditt personlige helsearkiv på helsenorge.no og i dokumentoversikten i Pasientjournal. Dersom du får innkallingsbrevet til en annen elektronisk postkasse, eller tilsendt på papir, må du fortsatt ringe dersom du trenger å endre tidspunkt for time. 

Tjenesten er en del av arbeidet som gjøres i Helse Sør-Øst med å erstatte funksjonene som før var del av minjournal.no.