Brukermedvirkning
Pasienter og pårørende er våre viktigste endringsagenter. Deres erfaring og innspill er nødvendig for å sikre likeverdige helsetjenester til alle innbyggere, uansett bakgrunn. Våre brukerutvalg blir alltid tatt med på råd i utformingen av våre tjenester og tilbud.
Brukermedvirkning
Kvalitet og pasientsikkerhet
Ved Sørlandet sykehus har vi tre satsingsområder innen kvalitetsforbedring. Det er bedre tilgjengelighet, kortere ventetid og ingen fristbrudd.
Kvalitet og pasientsikkerhet
Mediekontakt
Intern og ekstern kommunikasjon
Miljøsertifisering – grønt sykehus
Sørlandet sykehus deltar i det nasjonale prosjektet «Grønt sykehus», som blant annet har som hovedmål å innføre miljøledelse, miljøstyring og miljøsertifisering etter ISO14001.
Miljøsertifisering - Grønt sykehus
Offentlig postjournal
Be om innsyn
Praktisk informasjon
Skal du på sykehuset? Du finner praktisk informasjon om sykehusets besøkstider, parkering og servicetilbud her:
Praktisk informasjon
Styret
Styrets oppgaver er utvikling av strategi, forbedring av kvalitet og tjenesteinnhold, utvikling av organisasjonen, kontroll av driften og evaluering av eget arbeid.
Styret ved Sørlandet sykehus
Utviklingsplan 2035
Alle helseforetak i Norge skal lage en utviklingsplan for hvordan sykehuset best kan løse framtidas behov for spesialisthelsetjenester i sin region.
Utviklingsplan 2035
Vår organisasjon
Våre organisasjonskart
Årsrapport
Årsrapport 2017
Sørlandet sykehus årsrapport 2016
Jobbe hos oss?
Ledige stillinger